Sådan rammer du besøgende der ikke har købt

Hvis du er ejer af en webshop, kan du helt sikkert nikke genkendende til, at der er rigtig mange af dine besøgende, der desværre ikke bliver konverteret til et salg. Hvis du har oplevet dette, vil denne guide om, hvilke muligheder du har for at ramme de besøgende der ikke har konverteret, helt sikker hjælpe dig. Det vil altid være et problem at skabe flere konverteringer, men ved at have fokus på tidligere besøgende vil man kunne opnå flotte resultater.

Denne guide vil berøre følgende muligheder:

  • Sociale medier
  • Display marketing
  • E-mail markedsføring

Sociale medier

Den første mulighed kan være omfattende og berøre mange forskellige kanaler. Først og fremmest for at kunne lykkedes med remarketing på de sociale medier kræver det, at man har oprettet en virksomhedsside på både Instagram og Facebook

Herefter skal man sørge for begge sider er aktive og poster indhold ud til virksomhedens interessenter.

På den måde sikrer man sig, at de personer der følger ens side, bliver ved med at se virksomheden og dets indhold. En anden måde man kan ramme tidligere besøgende, er igennem Facebook annoncering.

Display marketing

E-mail markedsføring

Mulighed nummer 2 er at ramme dine tidligere besøgende igennem display marketing. Dette er en disciplin, der kun bliver vigtigere og vigtigere. Konceptet bag dette er, at man laver forskellige bannerreklamer i form, af enten videoer eller billede materiale. Disse skal tilpasses alt efter, hvordan og hvornår kunden har forladt din webshop, så du kan ramme den enkelte besøgende på bedst mulig vis. Disse bannere skal bruges til at kunne bruge på diverse andre webshops eller hjemmesider, hvori din målgruppe tilgår. Du vil derfor med denne form for remarketing, kunne markedsføre din egen webshop på andre hjemmesider, hvor din målgruppe bruger meget tid på.

Den tredje mulighed for at ramme dine tidligere besøgende igennem diverse e-mail kampagner. Modsat de to andre muligheder kræver dette, at dine besøgende på et eller andet tidspunkt i deres kunderejse har sagt, at du gerne må kontakte dem med nyhedsbreve og andet. Netop af den grund er denne mulighed både den sværeste, men også den bedste metode til at skabe konverteringer fra tidligere besøgende. Med e-mail markedsføring kan man med fordel benytte sig af programmer såsom MailChimp. Med disse programmer kan nemt opsætte kampagner og få markedsført sine nyhedsbreve, men især også kører sin remarketing igennem. Her er det især vigtigt at opsætte forskellige flows til sine forskellig opsatte målgrupper. En målgruppe til dette kunne fx være, hvis man har forladt kurven med en vare i. Mange virksomheder har en høj ROAS igennem e-mail markedsføring, hvorfor dette er et vigtigt element.